3 Ocak 2013 Perşembe

Doğan Havur' a Eleştiri.


Genel manada inceliyor, haddim olmayarak belkide gazetecilik mesleğini eleştiriyorum ama eleştirilmek zorunda yaşananlar. Gazeteci nedir, ne iş yapar, niye ve nasıl yapar? Gazeteci gazetecilik yaparken nelere dikkat eder, nelerden sakınır? Gazeteci patronundan laf duymamak için onun işine gelmeyecek şeylerden sakınmalı mıdır? Meslek onuru için her şeyi göze almalı mıdır?

Bahse konu gazeteci Kayseri yerel medyasından bir televizyon sunucusu. Doğan Havur. Yıllardır bu işin içinde. Kayseri' de ilk açılan yerel televizyonlardan olan Başak Tv de başladı diye hatırlıyorum. Şu anda Recep Mamur' un sahibi olduğu TV1' in Genel Yayın Yönetmeni gibi bişey. Siyasetinde de, sporunda da var. Jokerlik görevi yapıyor bir nevii. 

İki gün önce akşam  ni yaptığı kanalda Sporkolik programını icra etti. Konuğu hepimizin tanıdığı, sevdiği, taraftarlığına ve istatistikçiliğine saygı duyulan SMMM Ayhan Baynal' dı. Program başladı, konuşuldu, değerlendirmeler yapıldı. Ama sorulan sorular işlerine geldiği gibi cevapladılar. Oysa ki Ayhan Baynal kendisine ait Facebook sayfasında " sorulan soruları cevaplayacaklarını " taahhüt etmişti. Cevaplamadıkları sorulara bahane olarakta " muhatabı biz değiliz. " cevabını verdiler.

Haliyle bizler bunu eleştirdik. Ayhan Baynal' ı Facebook sayfasından eleştirdik. Haklı olduğumuza inandığımız şeyleri söyledik. Doğan Havur' un kısmetine de burası düştü. Aslına bakarsanız kendisini eleştirmeyecektim bile ama bir arkadaşımla yaptığı görüşme sırasında söyledikleri harbiden yenilir yutulur cinsten değil. Program esnasında kendisini Twitter üzerinden eleştiren arkadaşımıza " beni ara " gibisinden absürt bir karşılık veren sevgili Havur, ertesi gün arkadaşımız kendisini arayıp özellikle taraftar konusunda söylediklerini yüzüne karşı eleştirdiğin de aynen şu cümleleri kurmuş;
"Ben Kapalı Kale'ye hep teşekkür ettim, o stadyuma gelenlere teşekkür ettim ama bu stada bu kadar kişinin az olduğunu hep söyledim. Ama sizin yazdıklarınıza, Twitter' dan sorduklarınıa HER ZAMAN CEVAP VEREMİYORUZ. Herkes biliyor, bu kanalın sahibi Recep Mamur."
Özetle demiş ki sevgili Havur; " Bu kanalın sahibi Kayserispor Kulübünün de başkanı ve aynı zamanda benim patronum. Ben onu eleştirecek bir şey yapamam... Bu kanalda herşeyi konuşamıyoruz." Ha ekleyeyim. Arkadaşımızı bir de televizyona çay içmeye davet etmiş. Bu tavrına teşekkür etmeliyiz..

Ama işin püf noktasını kaçırmayalım. Kimse başkanını ya da patronunu karşına al, eleştir demedi. " Taraftar şunu, şunu merak ediyor. " diye ortaya çıkarmak sizin yaptığınız işin gereği değil mi? 

Mesela cevap veremedikleri sorulardan birisi kaleci Ertuğrul' un üstün(!) performansının Navarro'dan iyi mi kötü mü olduğuydu. Bir diğer cevap verilemeyen soru bizim stadyumun en etkili bölümü olan Doğu Altın neden birilerine peşkeş çekilip o bölgenin etkisiz hale getirildiğiydi. Evet belki cevap veremezlerdi ama gündeme getirip, bu konu üzerinde konuşmak bu kadar zor muydu merak ediyorum. 

Durum bundan ibaret işte. Yukarıda sıraladığım soruları yeniden yazıp canınızı sıkmak değil niyetim. Ama yerel medyamızın durumu ne yazık ki bu. Şimdi o sorulara, yaptığımız eleştirilere bir yanıt bekliyoruz sevgili Havur' dan. Tabii bizi kaale alırsa. Vereceği her cevabı noktasına virgülüne dokunmadan buradan paylaşacağımızdan da şüphesi olmasın... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum sizin...