12 Ocak 2013 Cumartesi

Unutulmasın... Alloysius Agu.


Bugün konusu açıldı. Kayserispor'da oynayan efsaneleri konuştuk. Kimler gelmiş kimler geçmiş. İlhan Sancaktar, Bülent Bölükbaşı, Levent Devrim, Toledo, Cangele, Topuz vs. Ama bir ismi unuttuk. Alloysius Agu.. Türkiye'de ve dolayısıyla Kayserispor' da forma giyen ilk siyahi kaleci.

Kayserispor'a Standart Liege'den geldiğinde aslında herkes şaşırmıştı. Çünkü ülke topraklarına ayak basan ilk siyahi kaleciydi. 2 sezon şimdiki Süper Lig'de, 1 sezon da 1. Lig de oynadıktan sonra 1997 de futbolu Kayserispor'da bıraktı. Bir ara Hindistan'da futbol oynamış. Şu sıralar Nijerya milli takımında Stephen Keshi'nin yardımcılığını üstlenmiş diye duydum. Araştırdım. En son Katalonya maçı öncesinde bir açıklamasını gördüm. Başka ne bir görsel, ne bir fotoğraf...


Ben hayal mayal hatırlarım varlığını. Maça gitmeye başladığım ilk dönemlerdi onun Kayserispor' da oynadığı dönemler. Sempatik bir yapısı vardı. Tribünlere oynardı. Artistik hareketlerden vazgeçmezdi. Süleymanou gibi bire bir de etkili ama yan toplarda zaafları olan bir kaleciydi. 3 sezon boyunca formamızı giydi, emek verdi. Üstelikte çok sevildi. Öyle ki benim köyümde bir arkadaşımın lakabı sırf iyi kalecilik yapıyor diye Agu olarak kaldı. Hala da arayıp konuşurken " ne haber len Agu " diye takılırım kendisine. 

Kayserispor'un efsanelerinden bahsederken Alloysius Agu adı unutulmasın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum sizin...