4 Mart 2013 Pazartesi

Güzel Günler Göreceğiz, Güneşli Günler.


Zor maç olacağını, bu maçtan çekindiğimi, rakibin önde basarak hata arayacağını ve dikkatli olmamız gerektiğini maç öncesinde söylemiştim. Şöyle bir baktığımızda da çok zorlu bir mücadele sonrasında istediğimiz 3 puana kavuştuğumuzu görüyorum.

Son bir kaç sezondur o kadar kötü dönemler yaşadık ki şu 6 haftalık sürece çoğumuz inanamıyordur sanırım. Ama gerçek arkadaşlar. Bu aralar yaşadıklarımız tamamiyle gerçek. Çoğumuz bulutların üstündeyiz. Çoğumuz bu durumdan sonsuz şekilde mutlu ve mesuduz. Bunu da fazlasıyla hak ettik belki ama henüz hiç bir şey bitmedi, aksine her şey yeniden başlıyor.

Dün takımdaki öz güveni görünce daha bir umutlandım ilerisi için. Gol yedikten sonra dahi panik yapmadı futbolcular. Topa baskı yapıp, ısıran, son ana kadar koşan ve mücadele eden bir oyun vardı yine sahada. Bu da meyvesini verdi golden 5 dakika sonra. Mersin' in baskılı başladığı her iki yarı başlarında top çevirerek o baskıyı atlattık. Ayağa paslarla rakibi kendi yarı sahasında tutup, hızlı hücumlarla pozisyonlar yakaladık. Oyunun her anını kontrol ederek ve abartmadan oynadık. Son dakikalarda bile sallapati uzaklaştırılan toplar yoktu. 

Sefa' nın mücadelesini dün uzun zaman sonra ayakta alkışladım. Muhteşem oynadı. Kusursuzdu. Hem hücumda, hem savunmaya yardımda hatasız, kusursuz, noksansız oynadı. Atacağı pasları ölçüp, biçip attı. Yani bugün Sefa için ne söylesem, ne yazsam az. Resmen suratıma tükürdü. Bizede; " Ohhh Yarabbi çok şükür. " demek kaldı. 

Cleyton' da herkes gibi Prosinecki ile ivme kazananlardan ama bir özelliği daha var. Artık maestro. An itibariyle muhteşem işler yapıyor sahada. İkinci golü açın tekrar tekrar izleyin. Tekrar tekrar topu alışını, saklamasını, sürmesini, Sefa' ya attığı pastaki zamanlamasını kontrol edin. Bir tek kusur bulamayacaksınız iddia ediyorum. Muhteşemdi. Ağzım açık izledim yeminle. Ha iki bomboş pozisyon vardı ki orada da tercihleri ile bizi en az bir golden etti ama " abi o kadar kusura kadı kızında da olur. " diyorum ben.

Engin geçen haftaya nazaran çok daha iyiydi. Dikkat etmişinizdir. İki kez pozisyon hazırladı. İlkinde vurdu ki güzel vurdu, ikincisinde vurması gerekirken pas çıkardı. Ama dün en önemli konu basit oyuna doğru kendini hazırlamasıydı. Örnekler verdi. Sıkıntı olan konu ise inanılmaz tembel. Kanat oynuyorsun, sorumluluklarından birisi top rakipteyken pozisyona göre geri gelip sol bekine yardımcı olmak. Beyimiz adam kovalamaktan hazzetmiyor. Yine top istiyor ama topun ayağına gelmesini bekliyor ya da koşu yapması gereken yere koşmuyor. Bu huylarından bir an önce kurtulmalı. Tamam, anlıyorum mevkii olarak senin yerin kanat değil ama Apo' da, Salih' te mevkiilerinde oynamıyor ama inanılmaz mücadele ediyorlar. Biraz özveri Engin.

Zurab çok sinirliydi dün. Ozan İpek ile mücadelesinde her ne kadar tahrik olsa da bize çok pahalıya maal olabilirdi yaptığı hareket. Çünkü pozisyon net kırmızı kart gerektiriyordu. Aynı şekilde ilk yarıda ceza sahasında yaptığı bir harekette penaltılıktı. Hakem vermeyerek büyük iş yaptı desem abartmam. 

Salih için ise her hafta ayrı birer yazı çıkarmak mümkün. Dün yine görevini fazlasıyla yerine getirdi. Ama bu kez bir eleştiri ekliyorum övgülerimin yanına. Sabah maç sonu yorumları izlerken Culio' nun yaptığı harekete karşı verdiği tepkiyi ben yadırgadım. Yapma Salih' im. Eminim anlık bir reflekstir ama lütfen daha dikkat et. İte köpeğe malzeme vermekten başka bir işe yaramaz o tarz davranışlar. Senin karekterine uymaz. 

Bunlar maç içinde değinmem gereken isimlerdi. Genel olarak takımın özverisinden inanılmaz memnunum. Herkes isteyerek oynuyor, herkes terinin son damlasına kadar mücadele ediyor. Bu özveri ile, bu özgüven ile bu takımın yapamayacağı şey yok. Maç sonu kutlamasını görünce bir kez daha kanaat ettim ki birlik ve bütünlük içinde savaştığımızda çok güzel günler bizi bekliyor. 

Yazının son bölümünü muhteşem Kayserispor taraftarına ayırmak istiyorum. Dün stadyumu cehenneme çeviren, yaptığı inanılmaz baskı ile maçın kaderini değiştiren, bir dakika susmadan takıma destek veren o muhteşem taraftara selam olsun. Sizlerin sayesinde bir yerlere gelecek bu takım. Şehirde ki uyanışın gerekli olduğunu, şart olduğunu ve bu şehrin artık bu takıma sahip çıkması gerektiğini bir kez daha görmek inanın göğsümü kabartıyor. Büyüksün Kayserispor Taraftarı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum sizin...