8 Ağustos 2018 Çarşamba

Başlıyoruz... ( Bölüm 2 )


Mensah ve Chery bu sene bizim oyun aklımızın temelini oluşturacak gibi. Geçmiş yıllarda merkezden pozisyona girmekte, üretmekte, kanatlara inmekte çok zorlandık hatırlarsınız. Sanki bu sene daha az yaşayacağız bu durumu. Hem Mensah, hem Chery, hem de Deniz'in merkez rotasyonunda kullanılabilecek olması hanemize artı olarak yazılıyor. Özellikle Chery ve Mensah'ın göbekten delici özellikleri bize avantaj sağlayacaktır diye umuyorum.

Bir de duran top konusu var. Aslında kötü değildik geçen yıl bu mevzuda. Ama Prosniecki döneminde duran top kullanarak bir çok gol bulmuş, özellikle ceza sahasına indirilen toplarda Avrupa standartlarına ulaşmıştık. Geçen sene ve önceki senelerde o seviyenin uzağındaydık. Bu yıl şöyle bir bakıyorum da, yukarıda yazdığım üç isimde duran topları kullanmakta standartların baya baya üzerinde. O döneme benzer bir süreç yaşama ihtimalimiz oldukça yüksek.


Kanat rotasyonumuz geçen yıla bakarak çeşitlendi diyemiyorum ama kalite olarak bir tık gelişti sanki. Varela ve Bilal orjinal kanat oyuncusu, Deniz ise bu yıl hocanın kanatta kullanacağını söylediği isim. Chery'nin de kanat oynayabilecek özelliklerde olması orta saha ve kanat tercihlerini kapsamlı hale getirdi. Hocanın oyun içinde tercih edebileceği taktiksel değişikliklerde bu değişkenler çok işine yarayacak.

Mendes'i arar mıyız? Aslında herkesin aklında olan ve sorduğu soru bu ama ben Mendes'in 3 maç üst üste çok iyi oynadığını hatırlamıyorum. Hatta bence Mendes hamle oyuncusu olarak kullanıldığında çok daha yararlıydı takıma. O yüzden çok arayacağımızı düşünmüyorum. İnşallah yanılmam. Her ne kadar Erdal ve Mert Özyıldırım merkez orta saha menşeli görünse de özellikle Erdal'ın kanat rotasyonunda kullanılabileceğini düşünüyorum, umuyorum. 


Gelelim dananın kuyruğunun koptuğu yere.

Süper Lig'de Gana, Ukrayna ve Türk Milli Takımlarının 3 forvetini transfer edebilirsiniz deseler eminim kimse yok demez. Böyle bir lükse sahibiz forvet hattında. Umut Bulut, Asamoah Gyan ve Artem Kravets gibi gerçekten özünde çok çok iyi bir oyuncu grubu var. Hem karakter olarak, hem futbolculuk olarak bu konuda çok şanslıyız. Ama ne hikmetse geçen yıl bu üçlünün sadece Umut olanından faydalanabildik biz. O da yaşına rağmen üstüne düşeni fazlasıyla yaptı. Bu sene beklentim forvet hattındaki çeşitliliğin gol olarak getiri sağlaması. Gyan iyi başladı, büyük futbolcu olarak belki de kendinden beklenmeyecek kadar büyük bir fedakarlıkla bu sezonu da bizde geçirmek istedi. Umutlandırdı, heveslendirdi, beklentiyi yükseltti. Hazırlık maçlarında da 2 gol attı. Üstelik hazırlık maçlarında attığı golleri Kayserispor'da Gyan'dan başka atacak bir golcü en azından şu an yok. 

Kravets ise farklı bir oyuncu. 4-4-2 nin 2. si olarak çok daha fazla verimli olacağını düşünüyorum. Ama bizim saha içi formasyonumuz bu sisteme uygun olur mu, ya da hoca zaman zaman da olsa bu sistemi kullanır mı bilmiyorum. Yine de alternatif olarak kadroda olması yadsınamayacak kadar önemli bir isim.


Ne kadar umutlanmalı, ne kadar beklenti içine girmeliyiz bilmiyorum. Bildiğim tek şey; ülkenin bu ekonomik şartlarında ve kulübün mevcut borçları göz önüne alındığında Kayserispor'un düzlüğe çıkması için bir kaç yıla ihtiyacı var. Buna istinaden de hedefleri ve beklentileri çok yükseltmemekte fayda olduğu bir gerçek. Bir kaç yıl belirli standartta sezonlar geçirip, ekonomiyi düzlüğe çıkardıktan sonra asıl hedefe odaklanabilirsek eğer, daha güzel günler gelir diye düşünüyorum. Umudum da bu.

Ha ama şu var. Biz tarafız, biz taraftarız. Gelecek bir başarı ile hayıflanacak da değiliz elbet. Mutluluğumuzun artacağı ve beklenmedik her başarıya eyvallah. Sadece başarı için açılmayalım istiyorum.

Neyse;

Evet beyler ve bittabii bayanlar. Hazır mıyız? Başlıyoruz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum sizin...