5 Mart 2019 Salı

Suat Arslanboğa'yı Kim Atadı?

Aslında maç yazısı yazıyordum. Dilim döndüğünce, aklım yettiğince bir şeyler karalayıp maçın kritiğini yapayım istedim ama sabah sabah bana gelen bir haberle yazının konusunu da benim gündemimi de değiştirmek durumunda kaldım.


Biliyorsunuz Beşiktaş maçında sahada hakem forması giymiş bir figüran vardı. Maç sırasında da bu sıfatı kullanmıştım ama figüran olduğunu bu sabah net olarak öğrendim. Çünkü Suat Arslanboğa sahaya gördüklerini çalmaya değil çalmamaya, hakemliğin gereklerini değil, kendisine söylenenleri yapmaya çıkmış.

Nitekim maç bittiğinde görevini yerine getirmiş olmanın gönül rahatlığıyla evinin yolunu tuttu, başını yastığına koydu ve muhtemelen mışıl mışıl uyudu.

Peki Suat Arslanboğa'yı kim atadı Kayserispor - Beşiktaş maçına?

Yeni MHK belli olduğu zaman üyelerine baktığımda tüylerim diken diken olmuştu. Hatta bununla ilgili Twitter hesabımdan da bir şeyler paylaşmıştım.



Nitekim 2008 yılında oynadığımız Fenerbahçe maçında ayyuka çıkan hatalar yapan, yaptığı hatalardan sonra Süper Lig'de maç yönetemeyen ve 2010 yılında hakemliği bırakan Hakan Sivriservi yeni MHK yönetimindeydi.

O dönemde Sn. Mehmet Özhaseki, maçta Kayserispor aleyhine alenen yaptığı hataları nedeniyle hedefe aldığı bu kişi bugün MHK nin yönetiminde.


2010 yılından beri TFF bünyesinde ilk kez görev alıyor bu şahıs. Tam 9 yıldır bırakın görev almayı, fedarasyonun kapısından içeri girememiş. Ama anlaşılan 9 yıl boyunca sabretmiş, beklemiş ve kendisine tevdi edilen MHK üyeliği görevi sonrasında ilk iş Kayserispor'la ilgili hatıralarını yeniden yaşamaya, buz gibi yaptığı intikam yemeğini ısıtmadan yemeye başlamış.

Haber geldikten sonra ilk iş MHK'nın yeni görev dağılımına baktım. Hakan Sivriservi'nin EPAK (Eğitim, Planlama Ve Araştırma Komisyonu) Yardımcısı ve 7. Bölge Sorumlusu olarak görevlendirilmiş. Yani hakem atamalarında etkin değil gibi görünüyor.



Ancak işin biraz daha detayına girip araştırdığımda Hakan Sivriservi'nin görev yaptığı dönemde Eskişehir bölgesi hakemi olduğunu, Suat Arslanboğa'nın da halihazırda aynı bölge hakemi olduğunu, ikisinin de işinin eğitim olduğunu gördüm. Hakan Sivriservi MHK üyeliğinden önce Faal Hakemler ve Gözlemciler Derneği Eskişehir Şube Başkanlığı da yapmış.

Tesadüf mü?

Yapbozun parçaları bir araya geldiğinde bizim kulağımıza gelenlerin asılsız olma ihtimalinin düşük olduğu ortaya çıkıyor. Velev ki asılsız haber, o zaman bunun da orta çıkması şart.

MHK üyesi Sivriservi, Kayserispor - Beşiktaş maçına Suat Arslanboğa'nın atanmasında etkili oldu mu? Etkili olamadıysa Suat Arslanboğa'ya maçla ilgili telkinde bulundu mu?

Bu soruları sadece benim sormam yetmiyor. Bunu araştırmak, bu soruları sormak hem yönetimimize, hem de TFF'ye düşer. Kayserispor yönetimi maçtan hemen sonra yaptığı açıklamada hakemle ilgili gerekli hukuki girişimlere başlanacağını da duyurmuştu malum. Bir zahmet bu iddiaları da ilgili dilekçelere eklesinler.

Sonucu bende merakla bekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum sizin...