11 Mart 2019 Pazartesi

Böyle Bitmemeliydi

Yalan yok, geldiğini öğrendiğim ilk gün uyku uyuyamadım. İstemiyordum hocayı. Futbol anlayışını, saha kenarında duruşunu, futbolcusuna, rakibine karşı tavrını sevmiyordum.


Ama geride kalan süreçte yanıldığımı gördüm. Bunu ister bir itiraf olarak varsayın, ister başka bir şey, Hikmet Karaman kendini çok geliştirmiş.

Oyun içinde taktiksel hamleleri, maçına ve rakibine göre kadro belirleyişi, saha içindeki ve dışındaki tavrı, maç önü ve sonu açıklamaları. Hoca benim penceremden bakıldığında olumlu anlamda çok değiştirmiş kendisini.

Ve ben, söz konusu Kayserispor olduğunda özür dilemekten, yanlış yaptığımı kabul etmekten asla yüksünmem. 10 haftalık süreçte takıma kattığı değeri gördükçe her fırsatta bunu dile getirdim.

Gel gelelim dün oynanan oyundan ve sahadaki duruşumuzdan sonra Rize maçını bir kaza, nazarlık olarak göremiyorum.


Hoca dün Rizespor'a karşı ne kendini hazırlayabilmiş, ne takımı. Neresinden tutsan elinde kalacak bir teknik direktör performansı sergiledi. Geride kalan 10 haftanın aksine saha kenarında hiç yoktu.  Bedenen gelmiş, ruhen hala Kayseri'deydi.

Futbolcular kenarda hoca yokken nasıl oynanırsa öyle oynadılar. Oyuna müdahale yok, taktik belirlilik yok. Önceki haftalardan zihinlerde kalan atak çeşitliği, futbolcuların bireysel çabaları ile geçen bir maç. 62. dakikaya kadar hocanın sahaya müdahalesi olmadı. O dakikada da Gyan hamlesi geldi ve sahadaki diziliş değişti ama onu da bana göre eksik yaptı.

Kenarda oynayan Umut'un geçen haftalardan farklı olarak defansif bir görevi yoktu. Ya da vardı ama yapmadı. Ofansta ise Kravets'e indirdiği top dışında hiç bir şey yapmadı. Direkten dönen ekstra şutu hariç. Gyan oyuna girdi ama Umut hala kenarda bal yapmayan arı misali gitti geldi. Hadi 3-5 dakika bekledin anlarım, elinde Varela gibi bir alternatif varken, oyuna da Gyan'ı almışken ne diye Varela hamlesi için 82. dakikayı beklersin?


Geridesin, gol bulmak zorundasın, oyuna müdahale için 2. yarının başını değil 60. dakikayı beklemişsin, aldığın Gyan ve çıkarmadığın Umut'la 4-3-3 e dönmemiş, 3-5-2 ile takımı sahaya dizmişsin, Şamil'i stopere çekip orta sahanın merkezini iyice zayıflatmışsın. Hepsini geçtim, merkez forvet Umut'tan uçtaki Kravets ve Gyan'a servis yapmasını bekliyorsun. Varela geride kalan haftalarda ve bu tarz maçlarda 4 asist yapmışken üstelik. Kusura bakma hocam ama dünkü haleti ruhiyeninin en net göstergesi bu oldu. Sen, dün Rize maçı oynanmadan yenilmişsin.

Futbol beceri ve şans işi olduğu kadar mental olarak hazırlık işidir. Hikmet Karaman tecrübesinde bir teknik direktörün yaptığı açıklamaların altında ezilmemesi lazımdı. Dün ezildi, süzüldü, dağıldı resmen.

Yenildik diye yazmıyorum. Yenilmek bu oyunun 3 durumundan 1 tanesi ve normal karşılanması gereken bir durumdur. Bu sürecin 10 maç süreceğini Hikmet hoca ilk geldiğinde söyleseler güler geçerdim. Eninde sonunda bir yerde bitecekti ama böyle bitmemeliydi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum sizin...