28 Eylül 2016 Çarşamba

Gündeme Dair


Ortalık fena çalkalandı geride kalan 2 haftada. Bir yanda Kayserispor ve başkan Recep Mamur, diğer yanda Büyükşehir Belediyesi ve başkan Mustafa Çelik. Başkanlar polemikten uzak dururken yerel kanallarda başkanlardan taraf olanların iddiaları, söylemleri yankılanıyor.

Dün akşamda aynı anda hem Tv1' de, hem Tv Kayseri'de iki farklı programda bu gündem ve iddialar konuşuldu. İkisini de izledim aynı anda. Hatta bir yandan da B.Dortmund - R.Madrid maçına baktım. :) İzlemeyenler olduğunu düşünerek yorum katmadan konuşulanları kısaca özetleyeyim.


Tv1 de Metin Sönmez, Doğan Havur ve Ferhat Yağmur vardı, Tv Kayseri'de ise Mustafa Gürbüz, Mustafa Duran ve isimlerini bilmediğim iki kişi konuşuyordu.

Tv1' de ki iddiaların ana başlığı Mustafa Çelik tarafından "Onursal Başkan" sıfatı ile Kayserispor başkanı Recep Mamur'a vermiş olduğu taahhütler. Bu taahhütlerin yerine getirilmediği söyleniyor. Üstelik taahhütlerin herhangi bir talep karşılığında verilmediği, Recep Mamur'un başkanlığa ikna edilmesi sırasında Çelik başkan tarafından ortaya konduğundan bahsedildi. Yaklaşık 25 Milyon TL' lik bir meblağdan bahsedildi yine programda. Geçen sezon için 15, bu sezon için 5 Milyon TL yardım, doğalgaz, elektrik, su gibi giderlerin karşılanması, takımın geçen yılki deplasman giderlerinin "turistik masraflar olarak geçiyor" karşılanması vs. vs. Anlatılan 8-9 kalem taahhüt var ve iddia odur ki bunların hiç biri yerine getirilmemiş.

Tv1' de, verilen taahhütlerin yerine getirilmediği gibi belediye tarafından Kayserispor'a karşı bir sindirme hareketinin olduğu anlatıldı. İşte icraya verilen su borcu, doğal gazı kesmek için gönderilen ekipler, malzeme otobüsünün verilmemesi ve hatta bunların belgeleri falan.

Tabii yorum ustası Metin Sönmez'in şovu unutulmamalı. Kimse kusura bakmasın, Kayseri'de yerel kanallarda izlenecek tek adam Metin Sönmez. Akşam resmen şov yaptı, ince ince gömdü, giydirdi, yerden yere  vurdu. Hiç bir şeyi değil, onun enerjisini izlemek yetti bana.

Programlarının görselini bulamadım...

Tv Kayseri'de ise Çelik başkan taraftarlığını izledik. Çelik başkanın amatör sporlar dahil Kayseri sporuna yardımları olduğunu, anlatıldığı ya da iddia edildiği gibi Kayserispor'a ve Kayseri sporuna uzak olmadığı, Recep Mamur'un kulübü kötü yönettiği, ortamı "elemanlarını" kullanarak germeye çalıştığını anlattılar, iddia ettiler.

Mustafa Gürbüz'ün elindeki en büyük done Kayserispor'un eski genel menajeri Süleyman Hurma'nın aldığı maaştı. Borçlanmaya, bu ve bunun gibi etkenlerin neden olduğundan bahsetti.  Sakallı bir arkadaşta onu destekler tarzda konuştu. Hatta bir ara Mustafa Duran garip bir moda girerek Hurma'nın adını anmamak adına " o insan " gibi bir hitap falan kullandı. 

Programda Bekir başkan zamanında Ptt'de yapılan harcamalar, olmayan gelir, Hilmi Derinel ve ekibinin 17 günlük macerası vs. bir şey konuşulmadı. Eğer konuşuldu da ben duymadıysam onu bilmiyorum. Valla son derece de dikkatli izledim ama duymadım, göremedim.

Velhasıl ortalık fena karıştı, sularda pek durulacağa benzemiyor. Bir süre daha gündemi, gelişmeleri takip edip, tarafları dinleyip ona göre yorumlamak istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum sizin...