11 Ocak 2019 Cuma

İsim Sponsorluğu Üzerine.


Erciyesspor'un adının başına Suat Altın İnşaat adı geldiğinde çok eleştirmiş, bunun kabul edilemez olduğunu söylemiştim. Tüm açıklamalarım, eleştirilerim o günün şartlarında ve isim sponsoru olan firma ile alakalıydı.

Bugün aynı sponsorluk konusu Kayserispor içinde geçerli. Yine içim atmıyor açık konuşayım. Bunu da her fırsatta dile getiriyorum. Ancak günümüz şartlarında ve mevcut durumda artık bu işin kazanımlarına, kulübe getirecek olduğu maddi ve manevi katkıya bakılması gerektiğini düşünüyorum.

Rahmetli Demirel'in bir zamanlar söylediği gibi; "Dün dündür, bugün bugün."

Kulübün mali durumu ortadayken, borç, harç, alacaklı, haciz, icra vs. gibi şeyler başımızı bu kadar ağrıtıyorken, hali hazırda transfer yasağı ile terbiye oluyorken isim sponsorluğuna burun kıvırmak bana ters geliyor. Şu an itibariyle gelecek her türlü desteğe, sponsora kapımızın sonuna kadar açık olmasından yanayım.

Bir de işin sponsor firma kısmı önemli tabii. Bugün Boydak Holding çatısı altında olan İstikbal, Bellona vs. dışında herhangi bir kuruluş gelipte Kayserispor adına talip olsaydı birileri gibi benimde içim atmazdı.

Ancak Boydak'lar döneminden beri Kayserispor'un en büyük destekçisi Boydak Holding olmuştur. Hele hele Sn. Alpaslan Baki Ertekin'in CEO'luğu döneminde bu desteğin boyutu da, kapsamı da arttıkça arttı. İnkar edemeyiz, ancak teşekkür ederiz. Kayserispor adının önüne gelebilecek en doğru isim ancak ve ancak bu kuruluş firmalarından birinin olabilirdi, olmalıydı, oldu da.

İsim ne olacak bilmiyorum. Boydak Holding ile Kayserispor arasında yapılacak olan anlaşmanın içeriğini, bedelini ve süresini ne yaptımsa öğrenemedim. Açıkçası çokta merak ediyorum. Bazı yerlerde İstikbal Mobilya Kayserispor adı telaffuz ediliyor. Keşke Mobilya kısmı olmasa. İstikbal Kayserispor kulağa daha hoş geliyor. Ama eminim bunun ARGE'si yapılmıştır. Ben de bu yüzden Pazartesi gününü iple çekiyorum.

Umalım ve İnşallah ki, Kayserispor adının önüne gelecek isimle ilgili olarak belirlenen bedel ve süre hepimizi tatmin ve mutlu eder, biraz da olsa ilaç olur, merhem olur yaralara.

Ama bu yetmez. Sponsorlukta bir yere kadar. Hala aklım "Kayserispor Zirvesi"nin yapılacak 2. toplantısında. Hala bu takımın kurtuluşunun sabit ve sürekli gelir kaynaklarında olduğu konusunda ısrarcıyım. Hala zar zor bulunan sponsorlardan elde edilecek sponsorluk gelirlerinin har vurup, harman savrulmaması gerektiğini savunuyorum. Hala Kayserispor'un bir akil kişiye ihtiyacı olduğunu, futbolu, futbolcu psikolojisini bilen, anlayan birine ihtiyacı olduğunu iddia ediyorum. Babasının statüsü  ve yabancı dil bilmek dışında bir özelliği olmayan birinin Kayserispor'un zar zor bulunan gelirlerini yok pahasına harcamasına karşıyım.

Bütün bunlar bir kenarda dursun, son olarak; isim sponsorluğuna karşı çıkan arkadaşlara diyorum ki;

Vallahi benim de içim rahat değil ama ne yazık ki şehirde bu takıma kimse para dağıtmıyor beyler. Al şu parayı da kullan diyen kimse yok.

Üstelik kimseden karşılıksız bir şey istenmemesine rağmen. Herkese "hibe istemiyoruz, gelin milyonlarca insana reklamınızı yapalım." denmesine rağmen.

Şu anda yaşadığımız sıkıntıları göz önüne alın, ülke futbolunun ve hatta ülkenin içinde olduğu krizi, maddi sorunları vs. düşünün ve ondan sonra bu konuda karar verin.

Vesselam...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum sizin...